Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zmniejszy zamówienie A321XLR do 10–15 sztuk

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Wizz Air zmniejszy zamówienie A321XLR do 10–15 sztuk
fot. Piotr Bożyk
Wizz Air spodziewa się odebrać jedynie 10-15 airbusów A321XLR z 47 zamówionych - donoszą zagraniczne portale branżowe. To pokłosie tego, że węgierski niskokosztowiec ogranicza swoje ambicje w zakresie lotów długodystansowych i wycofuje się z działalności w Abu Zabi.

Jak informowaliśmy ostatnio, Wizz Air zamknie spółkę córkę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a samoloty z bazy w Abu Zabi trafią do Europy. Bliski Wschód jawił się dla Węgrów jako nowe „El Dorado”, a okazał się porażką operacyjno-finansową. Jednak Katowice i Kraków nie powinny stracić połączeń z emiracką stolicą.

Wizz Air likwiduje spółkę w Abu Zabi nie tylko z powodów geopolitycznych, nie miał dostępu do niektórych ważnych rynków, ale także operacyjnych. Linie informowała, że silniki są bardziej podatne na trudne warunki i szybciej ulegają degradacji. Połączenia po Wizzie ma przejąć Etihad.

Po przerejestrowaniu samolotów, Wizz Air przeniesie do eksploatacji cztery lokalnie zarejestrowane A321neo, a osiem starszych A321ceo zostanie zaparkowanych i wykorzystanych jako rezerwa w okresie szczytu świątecznego w 2025 r. i wakacyjnego w 2026 r.

W następstwie ostatnich decyzji biznesowych, Wizz Air planuje odebrać tylko 10 lub maksymalnie 15 samolotów A321XLR. Według zapowiedzi, linia powróci do swoich głównych rynków europejskich, a pozostałe 32 zamówione samoloty XLR zostaną zmienione na standardową wersję A321neo.

Próba ekspansji na dalekie trasy do Azji i zamówienie samolotów A321XLR miało kluczowe znaczenie dla strategii Wizz Air dotyczącej bezpośrednich połączeń z Europy w rejon Zatoki Perskiej, Indii i Azji. Teraz już wiemy, że Wizz Air wykorzysta prawa do konwersji zamówionych maszyn, aby zamienić XLR na bardziej odpowiednie dla europejskiego regionu samoloty A321neo.

Flota grupy Wizz Air 

Obecnie flota całego Wizz Air Holdings, w skład którego wchodzą linie Wizz Air, Wizz Air Malta, Wizz Air UK orz jeszcze Wizz Air Abu Dhabi, to 239 airbusów: 31 A320, sześć A320neo, 41 A321 oraz 161 A321neo, w tym trzy A321XLR. Przewoźnik oczekuje na dostawę 295 airbusów: 13 A320neo, 238 A321neo oraz 44 A321XLR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kuehne+Nagel zwiększa swój udział w rynku logistyki morskiej i lotniczej

Infrastruktura i lotniska

Kuehne+Nagel zwiększa swój udział w rynku logistyki morskiej i lotniczej

inf. pras. 25 lipca 2025

Emirates: Zmodernizowane B777 polecą do Madrytu

Pasażer i linie lotnicze

Niemcy zablokowali budowę terminala w Świnoujściu

Prawo i polityka

Zobacz również:

Airbus A321XLR Wizz Aira pojawił się na Lotnisku Chopina (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A321XLR Wizz Aira pojawił się na Lotnisku Chopina (zdjęcia)

Piotr Bożyk 23 lipca 2025

Wizz Air stawia na Europę

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air stawia na Europę

Łukasz Malinowski 25 lipca 2025

Wizz Air wybrał Modlin. Dlaczego nie Radom?

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wybrał Modlin. Dlaczego nie Radom?

Łukasz Malinowski 21 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Kuehne+Nagel zwiększa swój udział w rynku logistyki morskiej i lotniczej

Infrastruktura i lotniska

Kuehne+Nagel zwiększa swój udział w rynku logistyki morskiej i lotniczej

inf. pras. 25 lipca 2025

Emirates: Zmodernizowane B777 polecą do Madrytu

Pasażer i linie lotnicze

Niemcy zablokowali budowę terminala w Świnoujściu

Prawo i polityka

Zobacz również:

Airbus A321XLR Wizz Aira pojawił się na Lotnisku Chopina (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A321XLR Wizz Aira pojawił się na Lotnisku Chopina (zdjęcia)

Piotr Bożyk 23 lipca 2025

Wizz Air stawia na Europę

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air stawia na Europę

Łukasz Malinowski 25 lipca 2025

Wizz Air wybrał Modlin. Dlaczego nie Radom?

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wybrał Modlin. Dlaczego nie Radom?

Łukasz Malinowski 21 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij